Prednosti kružnog treninga

Od 17/09/2019 Trening
Sklekovi u teretani

Ako želite da budete u dobroj formi, kružni trening je jedan od najefikasnijih treninga. On vam daje mogućnost da u minimalnom vremenskom periodu sagorite kalorije i izgradite mišiće.

Šta je kružni trening?

Kružni trening uključuje lagani kardio uz niz vežbi za noge, ruke, torzo, leđa i ramena sa malo ili bez odmora. Na primer, možete da radite čučnjeve, sklekove, odmorite se minut-dva… a zatim sve opet ponovite. Naravno uz obavezno razgibavanje na početku i istezanje na kraju treninga.

Uobičajeno se sastoji od 6 do 12 takozvanih stanica koje se izvode jedna za drugom, bez pauze, ili sa relativnom kratkim odmorom. Na svakoj stanici radimo samo jednu seriju i svaka stanica pokriva drugu regiju tela.

Prednosti kružnog treninga

Vreme

Verovatno najveća prednost kružnog treninga je njegova efikasnost. Jedan trening može da traje od 10 do 30 minuta (ali i više) i omogućava vam da istovremeno radite vežbe snage i kardio, time udarate u svaku veću mišićnu grupu u telu i radite na više ciljeva.

Možete da ga napravite manje ili više intezivnim

Eksplozivne vežbe visokog inteziteta poput skok-čučnja su odlične za poboljšanje snage celog tela i jačanje kostiju i zglobova. Za one sa osetljivim zglobovima, ove vrste vežbi mogu se biti bolne i trebaju ih izbegavati. Srećom, i dalje  možete da postignete efikasnan trening.

Ne treba vam mnogo prostora

Kružni trening možete raditi kod kuće, u teretani ili u pokretu. Ako imate tegove, mogućnosti treninga možete još više proširiti.

Nikad nije dosadno

Ako vam stvari brzo dosade, budite sigurni da vam kružni trening nikad neće dosaditi. Nikada ne radite nijednu vežbu duže od otprilike 30 sekundi do minute. To znači da se vaše telo i um neće morati baviti istim stvarima – poput trčanja na traci za trčanje.

Poboljšava izdržljivost

Kružni trening takođe stvara aerobnu ili kardiovaskularnu izdržljivost. Vaš kardiorespiratorni sistem mora više raditi kako bi bio u toku. „. Ovo može biti od velike koristi za atletičare ili bicikliste. Ali naravno i za rekreativce.

Pomaže vam u izgradnji i jačanju mišića  

Kružni trening će izgraditi vaše mišiće, ali ako želite dodatni izazov, pokušajte s treninzima sa opterećenjem. Ovo će stimulisati rast mišića. Da biste izgradili mišiće na kružnom treningu, usredsredite se na izvođenje svake vežbe do granice bola pre nego što pređete na sledeću, a sve to ponovite najmanje tri puta.

Može vam pomoći da skinete masne naslage

Spojite intenzivan, aerobni i kružni trening, a masti i kilogrami će prirodno otići. Kružni trening stvara više mehaničkog i metaboličkog stresa nego kardio, održavajući metabolizam povišenim mnogo duže nakon treninga. Kao rezultat, može vam pomoći da sagorite više kalorija i izgubite više masti.

Kada radite kružni trening za mršavljenje, dajte prednost čučnjevima, presovima, mrtvim dizanjima i potiscima. To će vam pomoći da uradite najveću grupu mišića i da potrošite više kalorija.

Popravlja vam raspoloženje

Kada radite vežbe visokog intenziteta, vaše telo počinje da pumpa hormone koji stvaraju dobar osećaj, kao što je endorfin. Ti hormoni vam održavaju raspoloženje povišenim dugo nakon što prestanete da se znojite. Kružni trening takođe povećava vašu izdržljivost, koja će vam pomoći da vam nivo energije bude visok preko celog dana.

Koliko dana u nedelji treba da radite kružne treninge?

Kružne treninge možete da radite više puta nedeljno. Ali kao opšte pravilo, planirajte da ove vežbe izvodite sa najmanje jednim, ako ne i dva dana odmora između treninga. Budući da je trening obično veoma intenzivan, važno je da se dovoljno odmorite. Danima kada radite trening nižeg intenziteta fokusirajte se na nežne aktivnosti kao što su joga, kardio, biciklizam, džoging i istezanje.  

Počnite danas!

Centar Life

Autor Centar Life

Centar za poboljšanje stanja i raspoloženja. Specijalisti za personalni trening.

Još članaka od Centar Life

Ostavi komentar