Ključ za pretvaranje svakodnevnog hoda u legitimnu vrstu treninga

Od 30/07/2020 31 јула, 2020 Trening
Pretvorite hodanje u trening - par vezuje pertle

Mnogo je šetnji u životu: šetnja po gradu, šetnja u prirodi, šetnja po modnoj pisti, protestna šetnja… To je ujedno i jedan od najlakših vidova rekreacije i vežbanja, jer ne zahteva opremu (ili veštinu). Ali, naravno da se hodanje od spavaće sobe do dnevne sobe neće računati u vaše kardio ciljeve.

Pa kada hodanje zaista postaje vežba?

„Kardio“ – skraćeno od ‘kardiovaskularno vežbanje’ – odnosi se na aktivnost koja uključuje ili zahteva kiseonik da bi se zadovoljile energetske potrebe vašeg tela. Svaka aktivnost koja povećava vaše otkucaje srca i ritam disanja dok se ponavljaju i ritmički koriste veliki mišići, može odgovarati ishodu. Hodanje se definitivno uklapa u kardio kategoriju, ali samo ako hodate tempom i intenzitetom koji izaziva vaš kardiovaskularni sistem, što dovodi do povećanih zahteva za vaše mišiće i srce. Nisu dve šetnje (ili šetači) iste. Za početak, mnoge varijable mogu promeniti efekat hodanja. Ove varijable uključuju tempo, udaljenost i intenzitet.

Koliko brzo hodate, koliko dugo ili koliko daleko pešačite i kojim intenzitetom, sve će uticati na aktivnost Vašeg tela. Pre nego što se raspitate o detaljima, znajte da je hodanje u svim oblicima i na svim potezima dobro za vas. Prema dr. Robertu Grahamu iz FRESH medicine iz Phisio Logic NIC-a, „vežbanje je važno. Vežbanje pomaže u svemu, od sprečavanja srčanih bolesti do depresije. “

Šta ukoliko tražite pravi trening, kada hodanje postaje i kardio ?

To je individualno za svaku osobu i zavisi od vašeg nivoa aktivnosti i zdravstvenog stanja. Ono što ostaje dosledno jeste da vam je potrebno da radite umerenim ritmom da biste ubrzali rad srca i videli promene u kardiovaskularnoj potrebi vašeg tela. Prema dr. Grahamu, umeren nivo aktivnosti primetno povećava otkucaje srca i frekvenciju disanja. Ovo može biti jednostavno kao i brzo hodanje.

„Zdravstveni zvaničnici preporučuju najmanje 30 minuta aktivnosti umerenog intenziteta tokom većine dana u nedelji, ukupno dva sata i 30 minuta nedeljno“

dr. Robert Graham

Preporučuje se da odrasli imaju najmanje 150 minuta fizičke aktivnosti umerenog intenziteta ili 75 minuta fizičke aktivnosti intenzivnog intenziteta nedeljno.

Šta je tačno „umerena“ fizička aktivnost?

Dr Graham kaže: „Jednostavno rečeno, možete se znojiti, ali i dalje možete voditi razgovor. Možete da razgovarate, ali ne možete da pevate. “ Prema CDC-u (centers for disease control and prevention), brzina hodanja za većinu ljudi je 5 kilometara na sat, odnosno oko 12 minuta po kilometru. Hodanje brže od 5 kilometara na sat (ispod 12 minuta po kilometru) smatra se brzim tempom – i definitivno je to kardio.

Niste sigurni kojim tempom hodate?!

Pojačajte intezitet u toku sledeće šetnje.

Da li ćete izbaciti to kroz znoj? Ili sledeći put kada odete u teretanu, idite na traku i postavite tempo na 5 kilometara i vidite da li biste osetili znoj. Tada se zapitajte možete li povećati tempo na 5 kilometara na sat i održavati taj tempo najmanje 30 minuta. Hodanje je vežba – a što se tiče zdravstvenih koristi koje stalno spominjemo, mnogo ih je!

„Šetanje poboljšava sve, opštu kondiciju, zdravlje srca, depresiju i umor, poboljšava raspoloženje, smanjuje rizik od raka i brojnih hroničnih bolesti, poboljšava cirkulaciju, pa čak i držanje “, kaže dr Graham.

Pitate se da li bi vam trčanje moglo biti još bolje od hodanja? Dr Graham želi da pogledate ovu studiju.

Upoređujući rezultate nedavne Nacionalne studije zdravlja trkača sa rezultatima Nacionalne studije zdravlja šetača, istraživači su otkrili da je energija korišćena za hodanje umerenog intenziteta i trčanje intenzivnog intenziteta dovela do sličnih smanjenja rizika od visokog krvnog pritiska, visokog holesterola, dijabetesa i srčane bolesti tokom šestogodišnjeg ispitivanja. Dakle: ne samo da je hodanje (umerenim ili jakim intenzitetom) korisno za svaki sistem u vašem telu, uključujući i vaše raspoloženje, ono može biti jednako efikasno kao i otklanjanje hroničnih bolesti i zdravstvenih stanja koja mogu dovesti do mnogo većih problema

Šetanje je zabavno!

Šetajte  sa prijateljem, uživajte u šetnji sa svojim psom… Treba vam više od toga? Pokušajte  da odaberete zabavnu destinaciju i da se takmičite u broju postignutih koraka sa prijateljima ili kolegama. Uzmite udobne patike, obucite opremu, ubacite slušalice u uši i put pod noge. Uradite to za svoje srce, telo i dušu.

Članak preveden sa greatist.com

Centar Life

Autor Centar Life

Centar za poboljšanje stanja i raspoloženja. Specijalisti za personalni trening.

Još članaka od Centar Life

Ostavi komentar