7 razloga zašto treba da plivate

Od 24/08/2021 Trening
Muškarac pliva u bazenu

Ne samo da je plivanje voljena letnja aktivnost, već ima i mnogo zdravih prednosti. Bez obzira da li idete na bazen ili more, plivanje je odlično za celo telo. Evo sedam razloga za uključivanje plivanja u vašu rutinu vežbanja.

1. Mogu se izgubiti kilogrami

Zahvaljujući činjenici da plivanje sagoreva puno kalorija i uključuje sve vaše glavne mišićne grupe, plivanje vam može pomoći da postignete cilj. Istraživanja pokazuju da je možda delotvornije za mršavljenje od drugih popularnih kardio vežbi, kao što je hodanje. Na primer, studija iz 2010. objavljena u „Metabolizmu“ otkriva da su  žene koje su plivale tri puta nedeljno umerenim intenzitetom izgubile više na težini od žena koje su hodale tri puta nedeljno. Plivači su takođe primetili poboljšanje ukupnog holesterola i holesterola lipoproteina niske gustine (LDL) (koji se obično nazivaju „loš“ holesterol). Štaviše, možda ćete primetiti poboljšanja za samo nekoliko meseci. U drugoj studiji, žene srednjih godina koje su plivale 60 minuta tri puta nedeljno smanjile su procenat telesne masti u proseku za gotovo tri procenta za samo 12 nedelja. Takođe, plivanje poboljšala svoju kardiovaskularnu izdržljivost, fleksibilnost i krvne lipide.

2. Koristi se puno telesne snage

„Plivanje zaista deluje na celo vaše telo“, kaže Lindsay Bechtold, regionalni trener plivanja. Izaziva ramena, ruke, leđa, trbušne mišiće, glutene, potkolenice – pa čak i gležnjeve. Za razliku od tradicionalnih treninga snage, gde pravite pauze između setova, plivanje nudi kontinuirani otpor; sve dok ste u vodi nailazite na otpor.

3. Može  poboljšati vašu kardio izdržljivost

Kao oblik kardio vežbanja, plivanje jača vaš kardiorespiratorni sistem (srce, pluća i krvne sudove). U istoj gore opisanoj studiji, žene koje su plivale 60 minuta tri puta nedeljno takođe su primetile velika poboljšanja u kardiovaskularnoj izdržljivosti za 12 nedelja. Zašto je to značajna prednost plivanja? Što je vaš kardiorespiratorni sistem jači, bolje ćete moći da radite vežbe tokom određenog vremena (takođe poznato kao izdržljivost). Rezultat: možete duže da se gurate tokom vežbi i u svakodnevnom životu.

4. Nije mnogo intezivno

Ne morate skakati gore-dole ili udarati nogama o zemlju da biste dobili dobar kardio trening. Zahvaljujući plutanju, plivanje nudi kompletnu vežbu tela koja je jednostavna. Šta više, plivanje čak može pomoći u smanjenju bolova i ukočenosti u zglobovima. Jedna grupa odraslih osoba sa artritisom, prijavila je značajna poboljšanja ukočenosti i bolova u zglobovima nakon 45 minuta plivanja tri dana nedeljno tokom tri meseca.

5. Poboljšava san

Istraživanja pokazuju da redovne aerobne vežbe poput plivanja mogu čak i da vam pomognu da postignete bolji san. U jednom istraživanju starije odrasle osobe sa hroničnom nesanicom koje su radile umerene aerobne vežbe (uključujući plivanje) četiri puta nedeljno tokom 16 nedelja primetile su poboljšanja u kvalitetu sna, raspoloženju i kvalitetu života.

6. Dobro je raditi tokom trudnoće

Iako tradicionalni oblici kardija kao što su trčanje, vožnja biciklom ili čak hodanje mogu biti izazovni i neugodni za trudnice – naročito u kasnijim fazama trudnoće – plivanje je uglavnom sigurno i prijatno. „Plovidba pomaže da se smanji pritisak donjeg dela leđa i stomaka“, kaže Bechtold. To je rečeno, svaka trudnoća je različita. Ako ste trudni (ili mislite da ste trudni), obratite se lekaru.

7. Pristupačno je

Uopšteno, plivanje je prilično jeftina i pristupačna aktivnost. Zaista vam je potreban samo kupaći kostim, ali možete da dodate i dodatke poput naočara za plivanje, čepa za nos ili daske za udarce. Treba vam samo mesto za kupanje. Ako imate članstvo u zdravstvenom klubu, pogledajte da li imaju bazen. Ako nemate članstvo u klubu ili pripadate klubu koji nema bazen, pogledajte lokalne centre. Mnogi lokalni centri imaju na raspolaganju bazen koji stanovnici mogu koristiti.  

Nasmejana devojka u bazenu

Počnite plivati

Sada kada znate prednosti plivanja, vreme je da ih primenite. Ako već znate kako plivati, to je sjajno! Ako ne, nađite instruktora. Jednom kada budete spremni da dodate plivanje u svoju fitnes rutinu videćete značajan napredak u kvalitetu svog života.

Članak preveden sa https://www.openfit.com/benefits-of-swimming

Centar Life

Autor Centar Life

Centar za poboljšanje stanja i raspoloženja. Specijalisti za personalni trening.

Još članaka od Centar Life

Ostavi komentar