Top 5 napitaka za leto

Od 24/07/2014 Ishrana

Tokom leta se mnogo više znojimo, pa zato treba da unosimo mnogo tečnosti i sprečimo dehidrataciju. Potreban vam je brz način da pobedite letnju vrućinu?

Predlažemo vam Centar Life top 5 napitaka za leto koji će vas sigurno osvežiti:

1. Zeleni čaj sa Limunom

Blagotvorno dejstvo zelenog čaja na Dalekom Istoku bilo je poznato vekovima.

Ovakvo dejstvo zeleni čaj poseduje zahvaljujući prisustvu jedinjenja kao što su polifenoli, karotenoidi, vitamini C, E i A, kofein… Ova jedinjenja imaju sposobnost da povećaju otpornost organizma štiteći ga od mnogih bolesti. Zeleni čaj je snažan antioksidant koji utiče na sprečavanje razvoja malignih oboljenja i starenje organizma, čisti organizam, jača imunitet, podržava redukcijske dijete i povećava koncentraciju zahvaljujući prisustvu kofeina.

U kombinaciji sa limunom povećava se dobro dejstvo zelenog čaja!

Prema jednom istraživanju koje je sprovedeno na američkom univerzitetu „Perdju“ (Purdue), dodavanjem malo limunovog soka može da se poveća dejstvo zelenog čaja. Zahvaljujući limunu organizam može bolje apsorbovati katehine, antioksidanse koji se nalaze u zelenom čaju.

Zeleni čaj sa limunom je jako zdrav jer su rezultati ovog istraživanja pokazali da dodavanje limuna, ali i vitamina C, povećava zdravstveno dejstvo zelenog čaja, već poznatog po pozitivnim efektima po zdravlje ljudi, jer katehini koji se u njemu nalaze smanjuju opasnost od pojave raka, srčanih napada i infrakta.

Upravo zbog ovoga preporučuje se da pijete zeleni čaj sa limunom jer njihovo sinergističko dejstvo je mnogo veće nego kada biste ih koristili pojedinačno.

2. Ledena Kafa

Šta je bolje u vrelim letnjim danima od pune visoke čaše ledene kafe?

Možete da svratite u vaš kafić u kraju da biste zadovoljili želju za ledenom kafom ili je možete sami pripremiti kod kuće. Ako odlučite da je pripremite kod kuće, imate dve opcija. Prva je hladno pripremljena kafa, koja ima manje gorak ukus nego kad samo ostavite da se vruća kafa ohladi. Za hladnu pripremu, dozu kafe natopite preko noći u francuskoj presi ili velikom bokalu.

Još brži metod je da uzmete dozu toplog espresa i dodate je hladnom mleku. Ili možete pomešati jednaku količinu vruće kafe i leda i sačekati da se led istopi.

3. Frape od Banane

Ovaj frape nije samo ukusan i osvežavajući, već vam može i pomoći u održavanju vitke linije. Savršen za leto, ali i za celu godinu.

Dodajte ovaj jednostavni frape vašoj jutarnjoj rutini ili ga ubacite kao popodnevnu užinu. Dodajte u njega malo leda, ili ga umereno ohladite za najbolji efekat.

Banane sadrže gotovo sve poznate vitamine i minerale koji su potrebni telu, a neka istraživanja pokazuju da umanjuju posledice pušenja. I ne samo to!

  • Čaša frapea od banane pomaže u poboljšanju mentalne snage i koncentracije. Popravlja i pamćenje. Neki lekari preporučuju banane kod određenih bolesti mozga.
  • Banane olakšavaju (neki tvrde i leči) celijakiju. Osim toga, pomažu i ako imate čir, pokazuju istraživanja.
  • Banane sadrže kalijum ali i mnoge druge vitamine i minerale. Zato je bolje popiti čašu soka od banane, nego kafu ili energetske napitke.
  • Pomaže pri mršavljenju jer sadrži visoke količine vlakana.
  • Banane štite i od raka.
  • Odlične su i za osobe sa srčanim problemima povezanima s negativnim emocijama jer kontrolišu nivo holesterola i imaju dosta kalijuma.
  • Nakon frapea od banane izgledaćete i osećaćete se mlađe. Sadrži vitamine koji usporavaju proces starenja. Štaviše, ako pojedete bananu, to će uticati i na ten.

4. Sok od Lubenice sa Bosiljkom

Sok od lubenice je već duže vreme popularan među sportistima, a španski naučnici, su sada to i potvrdili.

Lubenica sadrži aminokiselinu L – citrulin, koja je odlična za ubrzanje oporavka mišića nakon vežbanja. Prethodna istraživanja su pokazala da lubenica ima antioksidativno delovanje i pospešuje fizičku izdržljivost, ali ovo je prvo istraživanje koje je pokazalo da ubrzava oporavak mišića.

Naučni tim prof. Encarni Aguaio je testirao prirodni sok od lubenice, sok od lubenice obogaćen L – citrulin i sok od lubenice bez L – citrulina. Učesnici su sokove pili 1 sat pre vežbanja. Rezultati su pokazali da su prirodni sok i obogaćeni sok ubrzali oporavak mišića, ali je prirodni sok bio bolji jer ga je telo pre razgradilo. Tokom vežbanja se u mišićima povećava nivo mlečne kiseline, koja povećava osećaj žarenja i uzrokuje bolove. Proizvodnja mlečne kiseline započinje kada je mišićima potrebna energija.

Prethodna istraživanja su pokazala da lubenica pospešuje mršavljenje i sprečava daljnje nakupljanje suvišnih kilograma. Lubenica ima brojne prednosti za zdravlje, uključujući:

  • Smanjuje nivo lošeg holesterola
  • Reguliše nivo krvnog pritiska
  • Reguliše nivo šećera u krvi
  • Sprečava nastanak dehidracije tela
  • Štiti od UV zračenja
  • Smanjuje rizik od nastanka dijabetesa tipa 2
  • Smanjuje rizik od nastanka srčanih bolesti i srčanog udara

5. Ananas – Jagoda osveženje

Osvežite sebe. Ne samo da su hladni, voćni napitci najbolji za vrućinu, već ova osvežavajuća kombinacija ima opuštajuća svojstva. Dodavanje i lista žalfije se od davnina koristilo kao aromaterapija za opuštanje.

Napravite ovaj osvežavajući napitak i opustite se u omiljenoj fotelji nakon dugog letnjeg dana.

Sastojci:

  • 1/2 l Vode
  • 100 gr Jagoda (izgnječenih)
  • 100 gr ananasa (sitno seckanog)
  • 1 list Žalfije

Izmešajte sve sastojke i rashladite u frižideru. Piti hladno.

Isprobajte neki od ovih hranljivih i osvežavajućih napitaka i osećajte se prijatno i tokom najvećih vrućina.

 

Centar Life

Autor Centar Life

Centar za poboljšanje stanja i raspoloženja. Specijalisti za personalni trening.

Još članaka od Centar Life

Ostavi komentar