Održavajte formu – Trening na moru

Od 04/08/2015 24 августа, 2015 Trening
Letnji trening

Spoj letnjih vrućina i vežbanja mnogima se čini kao nemoguća misija, često čak i najzagriženijim vežbačima. Zbog povišene temperature telo se lakše zagreva i time postajemo inertni, umorniji i često ni ne pomišljamo na povećane aktivnosti. Sve to dovodi do toga da se previše opustimo i izgubimo formu na kojoj smo vredno radili.

Više od užarenog asfalta i zagušljivih teretana privlači nas miris mora, svežina vode. Istina, plivanje je odlično, no za mnoge nedovoljan oblik rekreacije. Zašto uz to ne uključiti i malo vežbi na plaži i u vodi i iskoristiti opuštene letnje trenutke kako bismo se dodatno aktivirali i održali svoju formu.

Povećani otpor koji pruža voda predstavlja opterećenje kojim se može delovati na jačanje muskulature, a samim vežbanjem u toploj vodi pospešuje se cirkulacija, umiruje nervni sistem, smanjuje mišićna napetost čime se omogućuje bolja pokretljivost u pojedinim zglobovima.

Voda nas hladi i opušta, a njene blagodati možemo iskoristiti svi, nezavisno o godinama. S druge strane, sama plaža nudi par prirodnih rekvizita za dobar trening uz težinu vlastitog tela koja nam je uvek na raspolaganju.  Kako biste nastavili brigu za svoje zdravlje i izgled i u letnjim mesecima, odlazak na plažu učinili zanimljivim pogledajte naše preporuke za vežbe na plaži ili u vodi, dobro se pritom zabavite i u formi dočekajte jesen.

Vežbe koje možete izvoditi na plaži:

1. Sklekovi

Svi znamo što su sklekovi i kako se izvode. Za ovu popularnu vežbu dovoljan je samo vaš poškir i malo dobre volje. Ako su vam obični sklekovi teški ili možda prelagani, pronađite niži zidić ili klupicu i iskoristite kao potporu kako biste skratili i time olakšali pokret, odnosno kao mesto gde ćete postaviti noge kako biste otežali vežbu.

2. Čučnjevi i iskoraci

Čučnjeve i iskorake poznajemo u raznim varijantama, ali svima im je zajedničko to da predstavljaju odlične vežbe za celi donji deo tela. Kao i sklekovi, mogu se izvoditi svugde pa tako i na plaži. Za dodatno opterećenje iskoristite flašice napunjene vodom ili peskom, a za malo raznovrsnosti odaberite par različitih varijanti jednih i drugih kako biste pogodili sve mišićne grupe i trening učinili zanimljivijim i izazovnijim.

3. Triceps

Ova poznata vežba pruža još jedan način da iskoriste zidić ili klupicu prigodne visine i pritom ojačate gornji deo tela dok uživate na letnjem suncu.

4. Izdržaji

Zašto samo ležati na plaži kada to vreme možemo iskoristiti da malo probudimo mišiće trupa? Aktivirajte se svakih par minuta, lagano se podignite sa peškira i držite par minuta.

5. Marinci

Na kraju vežba burpees (marinci) s kojom ne možete pogrešiti. Čučanj-sklek-skok, nekoliko ponavljanja bez pauze dodaće malo intenziteta u vaš trening, i dati vam dodatni razlog da se što brže bacite u more kako biste se rashladili.

Vežbe koje možete izvoditi u vodi:

1. Prednoženja, odnoženja i zanoženja u vodi

Otplivajte malo dalje kako ne biste bili u plitkom i naizmenično pomičite noge unapred, unazad i u stranu. Uz lagani otpor vode, ove jednostavne vežbe su jako efektivne i zabavne i odlično utiču na cirkulaciju.

2. Twist kukovima

Spojite noge i uspravite celo telo u vodi. Rotirajte opružene ili savijene noge i kukove u svaku stranu. Rukama se održavajte na površini vode, a pokret pokušajte izvoditi u što bržem ritmu. Vežba podiže frekvenciju srca i kalorijsku potrošnju, jača kose trbušne mišiće i utiče na pokretljivost kičme.

3. Vožnja bicikla

S raširenim rukama radite snažna kruženja nogama kao da okrećete pedale na biciklu. Vežba povećava kalorijsku potrošnju i utiče na pokretljivost kukova, a ujedno je i jako zabavna.

4. Osmice

Noge spojite, raširite ruke kako biste se lakše održavali na površini vode i skupljenim nogama počnite lagano da crtate što pravilnije osmice, počevši od manjih ka sve većim.

5. Bočni udarci

Malo poskočite i pritom snažno bočno udarite, odnosno podignite jednu nogu kao da njome želite izroniti iz vode. Pritom ruke iz raširenog položaja iznad vode povlačite kroz vodu do tela kako bi se tim pokretom pojačao izron tela prema gore. Vežba snažno stimuliše rad srca, cirkulaciju krvi i limfe, povećava kalorijsku potrošnju, jača mišiće ruku i nogu, takođe povećava pokretljivost kukova.

Ovih 10 jednostavnih vežbica traže samo malo dobre volje i vremena, zabavne su i efikasne. Odradite ih redosledom po vašoj želji, zagrejte se s malo trčanja, hodanja ili plivanja, sami odaberite svoj tempo. I ako odradite samo vežbe u vodi već ste se pomerili korak napred i učinili nešto dobro za svoje telo.

Iskoristite čari leta i osećajte se i izgledajte super!

Centar Life

Autor Centar Life

Centar za poboljšanje stanja i raspoloženja. Specijalisti za personalni trening.

Još članaka od Centar Life

Ostavi komentar